Батькам про КІБЕРЗАЛЕЖНІСТЬ
БАТЬКАМ ПРО КІБЕРЗАЛЕЖНІСТЬ
Існують
певні небезпеки у розвитку особистості, яка віддає перевагу мережевому
спілкуванню, що стосуються її особистої безпеки.
Доступ до Інтернету може мати негативні наслідки для дитини. Зокрема, у дітей
активно розвивається інтернет-залежність, що трактується як нав'язливе або
компульсивне бажання ввійти в мережу Інтернет або неможливість вийти з
Інтернету. Її ще називають «інтернет-адикція», «віртуальна
адикція», «кіберадикція», «нетаголізм».
Кіберзалежність - умовна назва залежності
від різного роду високотехнологічних засобів, її ознаки схожі з формами
наркозалежності або алкоголізму, тобто комп'ютер є своєрідним наркотиком.
Дитина або підліток не здатні подолати внутрішнє напруження, яке виникає через
неможливість постійного занурення у віртуальний світ та відчувають сильне
роздратування, якщо хтось заважає перебувати в мережі.
Комп'ютерна залежність на
перші стадії являє собою більш-менш легкий
розлад. Через захоплення новою іграшкою дитина перестає займатися справами. Вона
поступово віддаляється від родичів і друзів, надаючи перевагу «всесвітній
павутині».
На другій стадії симптоми розвиваються
стрімко. Якщо дитині заборонити використання інтернет-мережі, вона відчуватиме
сильну роздратованість. Може спостерігатися порушення уваги, зниження
працездатністі, поява нав'язливих думок, безсоння.
Третя стадія- соціальна дезадаптація. Дитина постійно «висить» на сайтах, навіть коли не одержує задоволення від спілкування в Інтернеті. Це призводить до серйозних порушень у поведінці дитини та потребує допомоги фахівців.
Першими ознаками залежності дітей є:
- погіршення успішності, часті запізнення або пропуски уроків;
- проведення часу за комп'ютером уночі;
- поєднання процесу гри із прийомом їжі;
- асоціювання себе з героєм гри;
- відсутність інших захоплень;
- нівелювання спілкування з іншими людьми;
- час, проведений за комп'ютером, перевищує час, що витрачається на інші види діяльності;
- гра набуває для дитини найважливішого значення;
- агресивне реагування на намагання оточуючих обмежити час перебування за комп'ютером;
- нездатність контролювати час, проведений за комп'ютером;
- прояви агресивності/дратівливості, якщо відсутня можливість скористатися Інтернетом;
- у зв'язку з використанням мережі;
- втрата інтересу до зовнішнього вигляду та соціального життя.
Корисні посилання:
Міністерство освіти і науки України. Безпека дітей в Інтернеті. https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/vihovna-robota-ta-zahist-prav-ditini/bezpeka-ditej-v-internet
Український фонд Благополуччя дітей. Безпека дітей в Інтернеті. https://rescentre.org.ua/bezpeka-ditei-v-interneti
Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення. https://old.la-strada.org.ua/ucp_mod_library_view_323.html
UNICEF Ukraine. Кібербулінг. https://www.unicef.org/ukraine/cyberbulling